понеділок, 17 липня 2017 р.

Ключові питання для аналізу медіамеседжів

Які питання слід ставити, аби сприймати медіа критично, а не пасивно.

«Ціль медіаграмотності – не запам’ятати факти про медіа чи навчитись робити відео або презентацію у Power Point. Швидше, ціль у тому, аби досліджувати питання, які виникають під час критичного сприйняття медіамеседжу – друкованого чи електронного. 

Це включає навички мислення вищого порядку:
  • вчитись визначати ключові ідеї,
  • встановлювати зв’язки між різними ідеями,
  • ставити доречні питання,
  • помічати протиріччя,
  • рефлексувати», –

пишуть Елізабет Томан та Тесса Джолс з Центру медіаграмотності у США.


Ставити правильні питання, сприймаючи медіапродукт – це, можна сказати, ядро медіаосвіти і загалом критичного мислення.

Вперше такі питання були сформульовані у 1989 році Британським інститутом кіно – із розвитком медіа вони поступово були трансформовані. Однак суть лишається тією ж: питання концентруються навколо таких категорій:
  • авторство,
  • мета,
  • вплив,
  • аудиторія,
  • реакція,
  • зміст,
  • технології,
  • інтерпретації.

Ці питання відображені у таблиці, розробленій Національною асоціацією освітою з медіаграмотності (NAMLE) у 2007 році.  Нижче опубліковано переклад питань.   



Джерело:

сайт Media Sapiens

Немає коментарів:

Дописати коментар